fredag 9. desember 2016

Skjult koding, et bittert tap og hjernetrim

Denne uken har jeg prøvd masse spill, både nye og gamle! Tirsdagen brukte jeg på å filme en ny video med Sol, denne gang hadde vi en slags challenge der det var første mann til å gjette hvilken sang som ble spilt (med god hjelp fra Annelin som fant frem sangene) På fredag fikk jeg låne iPaden til Robert og prøvde noen av appene han hadde. Jeg spilte først Subway Surf, dette har jeg prøvd før, men etterpå spilte jeg et spill jeg ikke før hadde hørt om; Limbo.


Gjett Sangen Challenge

Limbo

 
Limbo er et spill som er en blanding av platform og puzzle. Spillet er et svart-hvitt spill, noe som gir det en veldig mystisk stemning. Også karakteren du spiller, en liten gutt, virker veldig mystisk/skummel. Du ser bare silhuetten til en liten gutt, men med glødene og hvite øyne. Jeg vet ikke helt hva spillet går ut på, men det virker som du skal en plass. Spillet starter med at gutten våkner opp midt i en skog. (Funfact: Skogen skal visstnok være "on the edge of Hell", og det er der spilltittelen er tatt fra. "Limbus" betyr visstnok "kant"på latin, takk Wikipedia.) Så er det om å gjøre og komme seg videre til den plassen uten å dø. Tydeligvis kommer han seg til slutt ut av skogen, og inn til en by der han møter ei jente og så er spillet ferdig. Men jeg kom meg ikke ut av skogen.

Sploder.com

Sploder.com er en spillnettside der du har muligheten til å lage ditt eget spill. Her driver du med veldig forenklet "koding". Det var dette vi holdt på med sammen i klassen på fredag. Du kan velge mellom "retro arcade", "platformer creator", "physics puzzle maker", "classic shooter", eller "the algoritm crew", som er forskjellige typer spill du kan lage. Vi jobbet med retro arcade.


Under ser du et utdrag fra hvordan spillet jeg, Herman og Robert lagde. Her er det bare fantasien som setter grenser!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar